Привет!
2019г закупих телефон(изплащане 24 вноски) от мобилен оператор сключвайки допълнително застраховка за него със оператора.
Ако съм разбрал правилно условията - застраховката е валидна месец за месец при заплатена предварително от моя страна премия(вноска).
Година след това телефон пада и се чупи, операторът го приема за ремонт и отремонтира перфектно -спрямо условията на застраховката. Като за временно ползване ми предоставя заместващ апарат (което обаче май никъде не откривам като негово задължение, във всички "Правила и Условия" които намерих !)
Проблемът идва със това че, заместващият апарат, също изпуснах и счупих.
И доколкото екрана според мен дефектираше още преди "щетата" то за счупеният панел съм отговорен безспорно Въпросният телефон -
"със сходни параметри на моят" според оператора е модел от 2016г(водоустойчив - което прави цената на ремонт панели+дисплей неадекватна) и по моему записан като стойност-последната цена на която е бил в продажба/нов/ - поне 2г назад от днешна дата.
ИЗВАДКА ОТ ОБЩИТЕ УСЛОВИЯ (единственият абзац в който "заместващо устройство" е споменато):
" Ако застрахованото Устройство е подменено от
Застрахователя с Устройство със сходни харак-
теристики по време на уреждането на претенция,
премията за подмененото Устройство ще бъде
определена въз основа на стандартната цена на
Устройството без Абонамент за услуги от ***** към момента на подмяната на Устройството.
Ако Вашето ново, или Подновено устройство или
друго устройство, предоставено от Застрахова-
теля, попада в друга ценова категория и се налага
промяна в премията, се налага и прекратяване на
Полицата."
Въпросът ми е:
След като не съм спирал да плащам за застраховката, във времето в което моят апаратът е бил сервиза, не покрива ли тогава полицата предоставеното от тях заместващо устройство? (В магазина разтълкуваха горното като частен случай при финално подменено устройство - склонен съм да се съглася)
И все пак - да съм принуден да си купя устройство 2016г. - което не ми е предоставено ново, на цената му като ново от преди 2г. е доста горчиво - в такъв случай поне ще знам за напред да ползвам мой резервен телефон - оставам с усещането че за оператора случващото се е "страхотен бонус" - продават си стара техника на цени на нова от преди 2г.
Благодаря на всеки издържал до тук!!!
...
Това беше въпрос от рубриката "хората питат, адвокати отговарят".