Застраховка на смартфон - заменено устройство?

Привет!
2019г закупих телефон(изплащане 24 вноски) от мобилен оператор сключвайки допълнително застраховка за него със оператора.
Ако съм разбрал правилно условията - застраховката е валидна месец за месец при заплатена предварително от моя страна премия(вноска).
Година след това телефон пада и се чупи, операторът го приема за ремонт и отремонтира перфектно -спрямо условията на застраховката. Като за временно ползване ми предоставя заместващ апарат (което обаче май никъде не откривам като негово задължение, във всички "Правила и Условия" които намерих !)
Проблемът идва със това че, заместващият апарат, също изпуснах и счупих.
И доколкото екрана според мен дефектираше още преди "щетата" то за счупеният панел съм отговорен безспорно Въпросният телефон -
"със сходни параметри на моят" според оператора е модел от 2016г(водоустойчив - което прави цената на ремонт панели+дисплей неадекватна) и по моему записан като стойност-последната цена на която е бил в продажба/нов/ - поне 2г назад от днешна дата.
ИЗВАДКА ОТ ОБЩИТЕ УСЛОВИЯ (единственият абзац в който "заместващо устройство" е споменато):
" Ако застрахованото Устройство е подменено от
Застрахователя с Устройство със сходни харак-
теристики по време на уреждането на претенция,
премията за подмененото Устройство ще бъде
определена въз основа на стандартната цена на
Устройството без Абонамент за услуги от ***** към момента на подмяната на Устройството.
Ако Вашето ново, или Подновено устройство или
друго устройство, предоставено от Застрахова-
теля, попада в друга ценова категория и се налага
промяна в премията, се налага и прекратяване на
Полицата."
Въпросът ми е:
След като не съм спирал да плащам за застраховката, във времето в което моят апаратът е бил сервиза, не покрива ли тогава полицата предоставеното от тях заместващо устройство? (В магазина разтълкуваха горното като частен случай при финално подменено устройство - склонен съм да се съглася)
И все пак - да съм принуден да си купя устройство 2016г. - което не ми е предоставено ново, на цената му като ново от преди 2г. е доста горчиво - в такъв случай поне ще знам за напред да ползвам мой резервен телефон - оставам с усещането че за оператора случващото се е "страхотен бонус" - продават си стара техника на цени на нова от преди 2г.
Благодаря на всеки издържал до тук!!!

...
Това беше въпрос от рубриката "хората питат, адвокати отговарят".

Задай своя въпрос

Най-новите статии

Избрани от редакцията

Още от близо 1000 статии

Потърси правата си